Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.12.2016 12:24 - Имат ли кучетата съзнание
Автор: drjeliazkov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1006 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 27.04.2018 09:54



   След 25 мес. възраст човекът започва да казва "Аз". Тогава се изявява и т.н. "Криза на третата година", когато детето обръща поглед към себе си не само физически, но и психически, т.е. дотогава детето не отделя себе си от средата.

Животните - най-общо - не разделят света на този, който ги заобикаля и на света на вътрешното "Аз", най-малко защото нямат личен "Аз", а са в един общ за съответния вид "Аз"! От това следва, че животните нямат Съзнание, макар да имат Психика, която притежават всички живи организми, характеризираща се чрез активното реагиране спрямо външните въздействия на средата.

 Различна ли е ситуацията при Кучетата!? ОК, априори те нямат съзнание. Но продължителното общуване с човека как би променило това? Осъзнаването на индивидуалния "Аз" от страна на животното, не настъпва ли тогава, когато се случи олицетворяване, сливане с човешкия "Аз"!? Този процес се засилва, и когато се осъществи проекция на човешкия "Аз" върху животното…

Всичко това обаче превръща ли животното от обект в субект? Ако е така, тогава бихме могли да дадем на Съзнанието някаква материална обусловка под формата на "нови нервни пътища" и настъпване на качествени промени, т.е. появата на възможност за самонаблюдение.

"Съзнанието възниква тогава, когато се появи реакция, която не е следствие на условен рефлекс, и при която се реагира субективно, въпреки обуславящия условния рефлекс фактор". Може ли кучето да реагира субективно в ситуация, при която то пренебрегва условния си рефлекс? Според мен може!

   image


 
 




Гласувай:
1


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: drjeliazkov
Категория: Новини
Прочетен: 827441
Постинги: 41
Коментари: 121
Гласове: 102
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930